facebook
twitter
Το «Amerika Square» είναι η ελληνική πρόταση για τα φετινά Οσκαρ


Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017

Το «Amerika Square» (Πλατεία Αμερικής) του Γιάννη Σακαρίδη θα είναι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2018.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η απόφαση ήρθε από την αρμόδια επιτροπή γνωμοδότησης του Υπουργείου Πολιτισμού, που επέλεξε την συγκεκριμένη ταινία για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη διοργάνωση και έτσι μπαίνει στη διεκδίκηση για μια θέση στις υποψηφιότητες για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Σακαρίδη, τέσσερα χρόνια μετά το «Wild Duck», σε σενάριο του ίδιου, του Βαγγέλη Μουρίκη και του Γιάννη Τσίρμπα, βασισμένο στο βιβλίο του τελευταίου, «Η Βικτώρια Δεν Υπάρχει» (εκδ. Νεφέλη). Πρωταγωνιστούν οι Γιάννης Στάνκογλου, Μάκης Παπαδημητρίου και o εξαιρετικός Βασίλης Κουκαλάνι.

Πουά, καθρέπτες, κολοκύθες, μπαλόνια και μακριές γραμμές που τα συνδέουν. Τώρα όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε μαζεμένα, αφού η Γιαγιόι Κουσάμα που τα ζωγραφίζει αποφάσισε να ανοίξει το δικό της μουσείο.

Βέβαια κάπως μακριά, στη γειτονιά Σιντζούκο του Τόκιο. Το μουσείο της Γιαπωνέζας καλλιτέχνιδας που η εμμονή της σε συγκεκριμένα σχέδια και τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα την έχουν κάνει μία από της πιο διάσημες εικαστικούς στον κόσμο.

Το μουσείο θα ανοίξει τις πόρτες του την 1η Οκτωβρίου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Spoon and Tamago και η επιβεβαίωση ήρθε από την γκαλερί David Zwirner, η οποία εκπροσωπεί την 88χρονη Κουσάμα.

Το μουσείο, ένα πενταώροφο κτίριο που σχεδίασε ο Κουμέ Σεκέι, ολοκληρώθηκε το 2014, αλλά η Κουσάμα, το κράτησε μυστικό.

Το μουσείο θα διευθύνεται από τον Τενέι Τατεμπάτα, τον πρόεδρο του Tama Art University και διευθυντή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Saitama. Ο χώρος θα είναι αφιερωμένος στην δουλειά της Κουσάμα, με δύο εκθέσεις που θα αλλάζουν κάθε χρόνο. Σε έναν όροφο του μουσείου θα φιλοξενούνται τα δημοφιλή «infinity rooms» και τα άλλες κατασκευές της. Ο τελευταίος όροφος θα φιλοξενεί αίθουσα ανάγνωσης και αρχειακού υλικού.

Η πρώτη έκθεση με θέμα «Creation Is a Solitary Pursuit, Love Is What Brings You Closer to Art» (Η δημιουργία είναι μια μοναχική άσκηση, η αγάπη είναι που σας φέρνει πιο κοντά στην τέχνη), θα λειτουργήσει από την 1η Οκτωβρίου έως τις 25 Φεβρουαρίου και θα παρουσιάζονται μια πρόσφατη σειρά έργων ζωγραφικής με τίτλο «My Eternal Soul».

 

Η ταραχώδης ζωή, ο μυστηριώδης θάνατός του και η αγάπη του για τη ζωγραφική είναι τρία από τα στοιχεία που έρχονται πρώτα στο μυαλό όταν στη συζήτηση προκύπτει το όνομα του Ολλανδού ιμπρεσιονιστή ζωγράφου, Vincent Van Gogh.

Πριν λίγους μήνες, σας είχαμε μιλήσει για μια ταινία που ήταν στα σκαριά και σκόπευε να εξερευνήσει όλα τα παραπάνω σε βάθος, χρησιμοποιώντας ως μέσο αυτό που ο Van Gogh αγάπησε τόσο και στο οποίο ξεχώρισε κυρίως μετά θάνατον: τη ζωγραφική. Πρόκειται για τη μεγάλου μήκους ταινία «Love Vincent», η οποία είναι το πρώτο φιλμ εξολοκλήρου ζωγραφισμένο στο χέρι με στόχο τη βιογραφία του ζωγράφου.

Την περασμένη Δευτέρα, κυκλοφόρησε και το πρώτο ολοκληρωμένο trailer της ταινίας των Dorota Kobiela και Hugh Welchman και το διαδίκτυο από την αρχή έδειξε την αγάπη του και τον ενθουσιασμό του για το αποτέλεσμα.

Κι επειδή ο στόχος δεν είναι να κάνουμε spoilers, θα αρκεστούμε να αναφέρουμε ότι ο επίλογος της ταινίας δεν καταλήγει σε κάποιο ξεκάθαρο συμπέρασμα αλλά προσφέρει το περίπλοκο πορτραίτο ενός ανθρώπου του οποίου η ψυχική υγεία παραμένει αντικείμενο συζήτησης έως σήμερα.

Ο Van Gogh είχε γράψει στον αδερφό του πριν πεθάνει και, μεταξύ άλλων, ανέφερε στην επιστολή πως δεν μπορεί να μιλήσει με άλλο τρόπο πέρα από τη ζωγραφική του. Το σίγουρο είναι ότι με το συγκεκριμένο φιλμ των Kobiela και Welchman η ιστορία του ζωγράφου θα λεχθεί στη «μητρική» του γλώσσα.

 

Ένας πραγματικά ξεχωριστός καλλιτέχνης της εποχής μας, ο Αμερικανο-Χιλιανός Nicolas Jaar, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για μια μοναδική συναυλία που περίμεναν καιρό οι λάτρεις της ηλεκτρονικής και dance μουσικής σκηνής.

Ο Jaar συνδυάζει την παγκόσμια επιτυχία με την avant-garde αισθητική του, έχοντας κατορθώσει να συγκαταλέγεται στα μεγάλα acts του ηλεκτρονικού (και όχι μόνο) ήχου του 21ου αιώνα, αλλά και να μπορεί να πειραματίζεται όσο θέλει με τον ήχο του.

NICOLAS JAAR (live)

23 Σεπτεμβρίου 2017
Ιερά Οδός (Ιερά Οδός 18-20)

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Προπώληση: €25 (early bird), €27
Ταμείο: €31

Η προπώληση των εισιτηρίων γίνεται στα www.viva.gr, www.tickethour.com, Γερμανός, SevenSpots, Reload, Ευρυπίδης.

 

Το Εθνικό Θέατρο ανέθεσε στον συνθέτη Νίκο Κυπουργό (μουσική σύνθεση) και στον νέο συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο (λιμπρέτο) τη δημιουργία μιας μουσικής παράστασης, βασισμένης στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, ενώ το ρόλο του Τρυγαίου ερμηνεύει ο Τζίμης Πανούσης.  Η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Γιώργου Πέτρου, θα συνοδεύει ζωντανά την παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Υπόθεση του έργου
Οι θεοί τιμωρούν τους Έλληνες για τον εμφύλιο σπαραγμό τους, εγκαταλείποντας τον Όλυμπο. Τη θεϊκή εξουσία σφετερίζεται ο Πόλεμος που κλειδώνει την Ειρήνη σε μια σπηλιά κι έτσι οι Έλληνες πολεμούν μεταξύ τους ασταμάτητα, η γη εγκαταλείπεται και οι σοδειές καταστρέφονται. Ένας αμπελουργός σε απόγνωση, ο Τρυγαίος, αποφασίζει να πάει στον Όλυμπο, πετώντας πάνω σ’ ένα σκαθάρι, για να απελευθερώσει την Ειρήνη, που όχι μόνο θα συμφιλιώσει τους εχθρούς, αλλά θα αναγεννήσει και τη φύση.
Η Ειρήνη παρουσιάστηκε στα Μεγάλα Διονύσια, αποσπώντας το δεύτερο βραβείο, το 421 π.Χ., λίγες μόλις ημέρες πριν από τη σύναψη της Νικιείου Ειρήνης, που συνοδευόταν από ελπίδες για το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου. Αυτή ακριβώς η εύθραυστη, όπως αποδείχθηκε, ισορροπία μεταξύ του πολέμου και της ειρήνης, το ηρακλείτειο ρητό «Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί» και το ακανθώδες ερώτημα κατά πόσο η ειρήνη είναι συνώνυμο της ευτυχίας και της αρετής εμπνέουν τους συντελεστές της ιδιαίτερης αυτής παράστασης.

Ταυτότητα παράστασης

Μουσική-Ενορχήστρωση: Νίκος Κυπουργός
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου
Λιμπρέτο: Δημοσθένης Παπαμάρκος
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Χορογραφία: Σεσίλ Μικρούτσικου
Projection  mapping: Στάθης Μήτσιος
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Βοηθός ενορχηστρωτή: Θοδωρής Κοτεπάνος
Βοηθός μουσικού διευθυντή & μουσική διδασκαλία: Νίκος Λαάρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού

Διανομή
Τζίμης Πανούσης:            Τρυγαίος
Τάσης Χριστογιαννόπουλος:        Ερμής
Ειρήνη Καράγιαννη:            Ειρήνη
Αιμιλιανός Σταματάκης:        Πόλεμος/Χορός

Χορός
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Θωμάς Βελισσάρης  / Οπλοπώλης
Δημήτρης Γεωργιάδης /Παις Κλεωνύμου
Γιάννης Δενδρινός  / Δρεπανοπώλης
Βάσια Ζαχαροπούλου / Κόρη Α
Ευαγγελία Καρακατσάνη  / Τροφός
Νίκος Καρδώνης  / Δούλος
Γιασεμί  Κηλαηδόνη
Γιάννης Κλίνης  / Ιεροκλής
Ελίτα Κουνάδη  / Κόρη Β
Ηλίας Κουνέλας  / Παις Δαμάχου
Ελένη Μπούκλη  / Οπώρα
Μαρία Νίκα
Γιάννης Σελητσανιώτης/ Κυδοιμός
Βασιλική Τρουφάκου  / Θεωρία
Αντιγόνη Φρυδά

Αναλυτικά  η  περιοδεία:

21&22 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
29 Ιουλίου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
28 Αυγούστου , Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
31 Αυγούστου, Λάρισα, Κηποθέατρο Αλκαζάρ
10 Σεπτεμβρίου, Αιγάλεω, Θέατρο «Αλέξης Μινωτής»
14 Σεπτεμβρίου, Πάτρα, Ρωμαϊκό Ωδείο
17 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο

 

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ
ΚΑΙΡΟΣ