facebook
twitter
Στρατής Μούγερ: O άρχοντας του παιδικού παπουτσιού


Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2017

Αν και μικρός στην ηλικία, μόλις 41 ετών, ο Στρατής Μούγερ κρατά στην πλάτη του τη βαριά ιστορία της ομώνυμης εταιρείας που δραστηριοποιείται στο χώρο του παιδικού και εφηβικού υποδήματος για περισσότερο από ένα αιώνα.

Επιχειρηματίας αλλά πάνω από όλα πολίτης, δηλώνει ο Στρατής Μούγερ που με τα λόγια του προκαλεί μεγάλη αίσθηση αλλά και προβληματισμό. Ποιος δε θυμάται κάποιες περυσινές του δηλώσεις, όπως «θεωρώ ότι είμαστε υπεύθυνοι τόσο γι’ αυτά που κάνουμε όσο και γι αυτά που δεν κάνουμε. Είναι επιλογή το να κάνεις κάτι το καταστροφικό, το ιδιοτελές και το ανέντιμο, όπως έχουν κάνει τόσοι πολιτικοί τόσα χρόνια. Είναι όμως εξίσου σημαντική επιλογή το να μην παρεμβαίνεις ως πολίτης, όταν βλέπεις τη χώρα σου να καταστρέφεται. Βαρέθηκα να είμαι ένας από τους επικριτές και τους μόνιμα απογοητευμένους και γι’ αυτό και επιλέγω να εκτεθώ».  Και το έκανε, αν και οι φίλοι του έλεγαν που πας να μπλέξεις τώρα… κατεβαίνοντας υποψήφιος βουλευτής πέρυσι με το κόμμα Δράση του Στέφανου Μάνου.

Έντονα πολιτικοποιημένος και με ανεξάρτητο πνεύμα, ο Στρατής Μούγερ, με την ολοκλήρωση των σπουδών του στο Κολέγιο Αθηνών το 1991 αποφασίζει να «πετάξει». Να διευρύνει τις γνώσεις του στο πανεπιστήμιο Princeton παίρνοντας Bachelor σε Διεθνείς Σχέσεις και Δημόσια Διοίκηση από την σχολή Woodrow Wilson με παράλληλα διπλώματα σε Ελληνικές Σπουδές και Ευρωπαϊκές Πολιτιστικές Σπουδές.  Το 1995 μετακομίζει στην Αγγλία όπου και έκανε  μεταπτυχιακό MPhil στις Διεθνείς Σχέσεις στο πανεπιστήμιο του Cambridge.  Παράλληλα με τις πανεπιστημιακές του σπουδές, εξασκεί και τις γνώσεις του στις ξένες γλώσσες, όπου και μαθαίνει άπταιστα γαλλικά και ισπανικά. Εν συνεχεία εκπαιδεύεται στη Νέα Υόρκη σε θέματα χρηματοοικονομικά από την επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley για την οποία και εν συνεχεία εργάστηκε στο Λονδίνο πριν να επιστρέψει στην Ελλάδα το 1999 για να υπηρετήσει στο Πολεμικό Ναυτικό.

Από το 2000, ξεκινάει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ελλάδα, διατελεί ιδρυτικό στέλεχος, αντιπρόεδρος ΔΣ και οικονομικός διευθυντής του επενδυτικού σχήματος Ο2Β, το οποίο ειδικεύεται στις επενδύσεις κεφαλαίων και την παροχή τεχνογνωσίας και υποστήριξης σε νεοσύστατες εταιρείες κυρίως στον τομέα των νέων τεχνολογιών.  Το 2001 παράλληλα αναλαμβάνει και καθήκοντα οικονομικού διευθυντή και μέλους ΔΣ στην εταιρεία εφαρμογών τεχνολογίας Upstream Α.Ε. την οποία και συνιδρύει.  Από το 2004 εργάζεται ως σύμβουλος στην οικογενειακή του επιχείρηση ενώ το 2005 αναλαμβάνει την διοίκηση.



Για περισσότερο από έναν αιώνα, ο Όμιλος Μούγερ δραστηριοποιείται στο χώρο του παιδικού και εφηβικού υποδήματος.

Η ιστορία του παιδικού υποδήματος στην Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το όνομα και την οικογένεια Μούγερ. Από τις αρχές του 1900 μέχρι και σήμερα, τέσσερις γενιές της οικογένειας, με έντονο το συναίσθημα ευθύνης αφιέρωσαν τις δυνάμεις τους αποκλειστικά στο παιδί σχεδιάζοντας μια πλήρη γκάμα υποδημάτων υψηλής ποιότητας για κάθε ηλικία και χρήση.

Τα γνησιότερα υλικά, οι υψηλότερες προδιαγραφές κατασκευής και εφαρμογής, οι τελευταίες εξελίξεις της μόδας σε φόρμες, σχέδια και χρώματα, αποτελούν καθημερινή δέσμευση της εταιρείας και θεμέλιο λίθο της φιλοσοφίας της.

“Ένα παιδικό παπούτσι είναι το μέσο που θα βοηθήσει το παιδί να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο. Είναι το μέσο που θα το βοηθήσει να μάθει να εξερευνήσει, να ανακαλύψει. Περισσότερο από όλα όμως είναι το όχημα για τη σωστή του ανάπτυξη, την ισορροπία και τη στήριξη του σώματός του, είναι δηλαδή η βάση της υγείας του”. Αυτές οι λέξεις συμπυκνώνουν τη φιλοσοφία της εταιρείας και την αγάπη και φροντίδα της για τα πρώτα βήματα του παιδιού.

Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Μούγερ, τα υποδήματα κατασκευάζονται μόνο από φυσικά γνήσια δέρματα, οι φόρμες επιλέγονται με ιδιαίτερη προσοχή, οι σόλες επίσης, έτσι ώστε ένα παιδί να κάνει τα πρώτα του βήματα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Οι ίδιες προδιαγραφές τηρούνται και για τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Σταθερό μέλημα της Μούγερ είναι να διαθέτει στους πελάτες της τα υψηλότερης ποιότητας παιδικά υποδήματα, τηρώντας πιστά αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας και κατασκευής με στόχο τη σωστή ανάπτυξη και υγεία των παιδιών.

Το όνομα Μούγερ χαίρει αναγνωρισιμότητας από το κοινό του που αγγίζει το 95% και θεωρείται αδιαμφισβήτητα το όνομα με το μεγαλύτερο κύρος στην αγορά. Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα καταστήματα Μούγερ ως την πιο αξιόπιστη πηγή αγοράς για τα υποδήματα των παιδιών τους, με την πλέον και εξειδικευμένη γνώση στο αντικείμενό τους και το υψηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης.

Πριν από δύο περίπου χρόνια ο Όμιλος που συνεχίζει τη δυναμική του επέκταση σε όλες τις νέες αγορές που ανοίγονται, χάραξε νέες στρατηγικές και προχώρησε σε μια σειρά σημαντικών αλλαγών και κινήσεων, λανσάροντας ταυτόχρονα ένα νέο μοντέλο καταστήματος.

Υπό τη διεύθυνση του κ. Στρατή Μούγερ, μέλους της τέταρτης γενιάς της οικογένειας, ο Όμιλος προχώρησε στη ριζική αλλαγή της εικόνας των καταστημάτων, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο, ιδανικό για την εξυπηρέτηση γονέων και παιδιών. Στόχος των κινήσεων αυτών είναι η διατήρηση του Ομίλου στο υψηλότερο επίπεδο της αγοράς, η αύξηση της γκάμας των προϊόντων, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας γενικότερα.

Μέρος της νέας στρατηγικής του Ομίλου βασίζεται στη συνεργασία με τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας αγοράς. Η γκάμα των προϊόντων Μούγερ εμπλουτίστηκε με δυνατά fashion brands που διαθέτουν την ίδια ποιότητα και προδιαγραφές που ακολουθεί ο Όμιλος για περισσότερο από έναν αιώνα.

Στα καταστήματα Μούγερ σήμερα μπορεί κανείς να βρει μια πλήρη συλλογή υποδημάτων για κάθε χρήση, και παπούτσια για οποιαδήποτε περίσταση. Οι συλλογές Μούγερ αποτελούνται από υποδήματα για καθημερινή χρήση, για το σχολείο, τον αθλητισμό, τα σπορ, φτάνοντας μέχρι ειδικά υποδήματα για τη βροχή ή τη θάλασσα. Καλύπτει επίσης όλες τις ανάγκες καλού κι επίσημου υποδήματος, βάφτισης και άλλων περιστάσεων αλλά φροντίζει ακόμα και για το βάδισμα μέσα στο σπίτι, με αποκλειστικά προϊόντα που διαθέτουν τις ίδιες προδιαγραφές με τα υποδήματα.

Μερικά από τα brand names που διατίθενται στα καταστήματα Μούγερ σήμερα παράλληλα με τα προϊόντα Μούγερ, είναι: Babybotte, Stones & Bones, GBB, Brakkies, Camper, Timberland, Tommy Hilfiger, Bikkembergs, Blumarine, Roberto Cavalli, GF Ferre, Converse, Mirella, Andrea Montelpare, Iceberg, Laura Biagiotti, Zanotti, Nike, Puma. Reebok, Asics κλπ.

Ο Όμιλος Μούγερ λειτουργεί ανελλιπώς από το 1900 και διαθέτει καταστήματα στα κεντρικότερα σημεία της Αθήνας, των προαστίων καθώς και σε 16 μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Το δίκτυο ΜΟΥΓΕΡ αποτελείται από 39 σημεία πώλησης εκ των οποίων τα 17 είναι εταιρικά καταστήματα, 16 είναι καταστήματα franchise, 2 αποτελούν shops in the shop σε πολυκαταστήματα, 2 είναι ΜΟΥΓΕΡ corner και 2, τα πρώτα σημεία χονδρικής πώλησης.

|ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

 

 

Με προίκα το χρυσό βραβείο από το μεγαλύτερο Διεθνή διαγωνισμό τυριών, η φέτα Ήπειρος, που παράγεται στον Αμμότοπο Άρτας από 100% ελληνικό αιγοπρόβειο γάλα, με την αυθεντική - παραδοσιακή συνταγή της ηπειρώτικης φέτας, κατακτά τον κόσμο της ποιότητας αφού είναι από «χέρι τυροκόμου». Στο τιμόνι της ο άλλοτε πρόεδρος του ΣΕΣΜΕ και δημιουργός της αλυσίδας σουπερμάρκετ Metro κ. Παντελής Παντελιάδης, ιδιοκτήτης της τυροκομικής βιομηχανίας Ήπειρος καθώς και της εισαγωγικής εταιρείας Optima.

Η ελληνική φέτα Ήπειρος έλαβε την υψηλότερη διάκριση στο μεγαλύτερο διεθνή διαγωνισμό τυριών “International Cheese Awards”, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Nantwich της Αγγλίας.Κέρδισε το χρυσό βραβείο Γεύσης στην κατηγορία της Φέτας, επιβεβαιώνοντας, για μια φορά ακόμα, την σταθερή και αξεπέραστη ποιότητα της. Αυτή η πολύ σημαντική διάκριση έρχεται να προστεθεί στις διακρίσεις των προηγουμένων ετών, ανεβάζοντας σε 10 τα βραβεία σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς τα τελευταία 5 χρόνια.  Δικαίως λοιπόν η φέτα Ήπειρος μπορεί να χαρακτηριστεί η πιο πολυβραβευμένη φέτα.

Η Ηπειρος ΑΕΒΕ είναι μία από τις πιο σύγχρονες εταιρίες παραγωγής τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην Ήπειρο, στον Αμμότοπο Άρτας. Ιδρύθηκε το 1994. Ήταν η πρώτη βιομηχανία στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε κατά ISO 9002 για την παραγωγή και διάθεση τυριού "φέτα". Έχει λάβει επίσης τις πιστοποιήσεις HACCP, ISO 22000, IFS & ISO 9001:2008.Επεξεργάζεται ετησίως περίπου 25.000 τόνους αποκλειστικά αιγοπρόβειου γάλακτος και διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις συσκευασίας.Αποκλειστικός αντιπρόσωπος των προϊόντων Ήπειρος στην ελληνική αγορά είναι η Οπτιμα ΑΕ, η οποία ανήκει στον ίδιο όμιλο εταιριών. Στην Ελλάδα, τα προϊόντα της Ήπειρος ανήκουν στην κατηγορία premium, προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Χώρες στις οποίες εξάγει κυρίως, είναι Κύπρος, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και Αυστραλία. Στους πελάτες εξωτερικού συγκαταλέγονται αλυσίδες super market και χονδρέμποροι.Ποια είναι η Οπτιμα;

"Όλα ξεκίνησαν στον τότε πύργο των Αθηνών, το 1974. Ήταν το κατάλληλο κτίριο για να στεγάσει τις φιλοδοξίες μας"! Ο Παντελής Παντελιάδης, η Ουρανία Παντελιάδη και ο Άγης Βατάλας ήταν οι άνθρωποι που πρώτοι ξεκίνησαν την εταιρία ΟΠΤΙΜΑ. Μέσα στους πρώτους 12 μήνες, η ΟΠΤΙΜΑ λειτουργούσε με 8 άτομα προσωπικό. Και τα πήγαινε πολύ καλά! Αρχικά, απευθύνθηκαν γενικά στο χώρο των τροφίμων. Στην πορεία ωστόσο, εξειδικεύτηκαν στο τυρί

Η ιστορία

Το 1974 η ΟΠΤΙΜΑ ξεκινά την πορεία της με την εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά με πρώτα της προϊόντα: τις κονσέρβες κρέατος Κaiser από τη Γερμανία και τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά Adoro.Το 1978 η εταιρία μεταφέρεται στην αμέσως επόμενη έδρα της: Λεωφ. Συγγρού 255. Ένα χρόνο αργότερα, ξεκινά και η συνεργασία με το Kerrygold και την Irish Dairy Board. Τότε, η εταιρία ήταν άγνωστη στη χώρα μας. Όχι όμως για πολύ, αφού το Kerrygold αγαπήθηκε και έγινε γνωστό γρήγορα!Το 1982 εγκαινιάζονται τμήματα πωλήσεων της ΟΠΤΙΜΑ και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Πρώτοι σταθμοί: η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης.Το 1983 μεταφέρονται στη Μεταμόρφωση Αττικής τα κεντρικά γραφεία και οι αποθήκες της ΟΠΤΙΜΑ, σε έναν νέο και μεγάλο χώρο. Aπό ΕΠΕ μετεξελίσσεται πλέον σε Ανώνυμη Εταιρία.

Το 1984 ξεκινά τη λειτουργία του το κέντρο διανομής Βορείου Ελλάδος της ΟΠΤΙΜΑ στη Θεσσαλονίκη.

Το 1984 όλη η Ελλάδα πλέον μαθαίνει πως έλεγαν εκείνο το τυρί που έδειχναν τότε στην τηλεόραση: Ήταν το Κerrygold και η πρώτη του μεγάλη τηλεοπτική καμπάνια. Ήταν το πρώτο τυρί που διαφημίστηκε στην Ελλάδα.

To 1994 η ΟΠΤΙΜΑ αναλαμβάνει κατ' αποκλειστικότητα τη διανομή για την ελληνική αγορά των προϊόντων της ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ.

Το 2001 η ΟΠΤΙΜΑ εγκαινιάζει το κέντρο διανομής Δυτικής Ελλάδος με έδρα τον Αμμότοπο 'Aρτας.

To 2008 (Μάιος) το κέντρο διανομής της ΟΠΤΙΜΑ μεταφέρεται από τη Μεταμόρφωση Αττικής, στα Οινόφυτα Βοιωτίας, σε υπερσύγχρονο χώρο 4.000m2 περίπου.

Η επιτυχής πορεία της ΟΠΤΙΜΑ οφείλεται βεβαίως στη δουλειά των ανθρώπων της. Από το 1974 έως σήμερα, μια ομάδα ανθρώπων κατάφερε μέσα από τη σωστή συνεργασία και το μεράκι που τη χαρακτηρίζει, να δώσει στην ΟΠΤΙΜΑ την ευκαιρία όχι μόνο να αναπτυχθεί γρήγορα, αλλά και να γίνει μια πολύ δυνατή και υπολογίσιμη δύναμη στην ελληνική αγορά.

Συσκευαστήριο Ήπειρος

Για τη συσκευασία των προϊόντων κρίθηκε απαραίτητη η επέκταση του εργοστασίου και η δημιουργία μιας καινούργιας πτέρυγας στην οποία στεγάζεται το συσκευαστήριο της Ηπειρος ΑΕΒΕ.

Το συσκευαστήριο σχεδιάστηκε από Γερμανούς ειδικούς και πληροί τους πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής. Είναι χωρισμένο κατά τρόπο διαβάθμισης σε «λευκούς» (οι πλέον αυστηροί), σε γκρίζους και σε απλούς χώρους. Η αυστηρότητα καθαριότητας και απολύμανσης κλιμακώνεται στους λεγόμενους «λευκούς χώρους», στους οποίους για να εισέλθουν οι εργαζόμενοι πρέπει αναγκαστικά να περάσουν από ειδικό μηχάνημα που ελέγχει την πόρτα και δεν επιτρέπει την είσοδο αν το μηχάνημα αυτό δεν τους πλύνει και απολυμάνει προηγουμένως τα παπούτσια και τα χέρια τους.

Η νέα πτέρυγα του συσκευαστηρίου καταλαμβάνει περίπου 5.000τ.μ., είναι πλήρως κλιματιζόμενη και εξοπλισμένη με δυνατότητα φιλτραρίσματος και υπερπίεσης του αέρα, ώστε να ελαχιστοποιείται η πιθανότητα επιμόλυνσης των προϊόντων Ήπειρος στο τελικό στάδιο της παραγωγής, που είναι η συσκευασία τους.

Προστασία περιβάλλοντος

Η Ήπειρος ΑΕΒΕ ευαισθητοποιημένη από τις κλιματικές αλλαγές και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον έχει πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις όπως:

  • Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο εργοστάσιο
  • Ανακύκλωση πλαστικών, χαρτικών & δοχείων λευκοσιδήρου
  • Προμήθεια βυτίων φιλικών προς το περιβάλλον, τεχνολογίας EURO 5, χρήση AD BLUE για τον περιορισμό των ρύπων SO2 (Διοξείδιο του Θείου) & CO2 (Διοξείδιο του Άνθρακα)
  • Εκσυγχρονισμός βιολογικού καθαρισμού με την κατασκευή δεξαμενής εξισορρόπησης
  • Εγκατάσταση συλλεκτών ηλιακής ενέργειας για παροχή ζεστού νερού σε όλο το εργοστάσιο
  • Δενδροφύτευση περιβάλλοντος χώρου εργοστασίου με ελαιόδεντρα
  • Εγκατάσταση ειδικού καυστήρα για την αποτέφρωση ακατάλληλων προϊόντων

Με αυτό τον τρόπο, η Ήπειρος συνεισφέρει στην προσπάθεια που γίνεται για ένα πιο ανθρώπινο, οικολογικό και καθαρό περιβάλλον.

|ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

 

Ένας τόπος. Φύση πλασμένη από χέρια Θεϊκά. Ένα δάσος βελανιδιάς μοναδικό και μια γυναίκα, η Μάρσι Μέιγιερ. Τι συνδέει όλα αυτά; Θα το καταλάβετε διαβάζοντας λίγο παρακάτω.

Η Μάρσι Μέιγιερ είναι μια Αμερικανίδα που έζησε τα παιδικά της χρόνια στην Καλιφόρνια και έπαιζε στην σκιά των φυλλωσιών από δάση βελανιδιάς στο Πάλο Αλτο. Εκεί, όπως λέει, πιθανότατα οι Ινδιάνοι ήξεραν να επεξεργάζονται τα βελανίδια και να φτιάχνουν αλεύρι. Θυμάται ότι ήταν μόλις 10 χρονών όταν έφτιαξε το πρώτο της ψωμί από βελανιδάλευρο. Τέσσερις δεκαετίες μετά βρέθηκε σε έναν τόπο που πρόσφερε σε αφθονία αυτόν τον καρπό. Τότε της ήρθε στο μυαλό μια ιδέα: να εντάξει ξανά τα βελανίδια στην οικονομική δραστηριότητα των νησιωτών της Κέας.

«Τα τελευταία χρόνια πειραματιζόμαστε με προϊόντα βελανιδιού και τώρα είμαστε έτοιμοι να δείξουμε στον κόσμο πως μπορεί να αξιοποιηθεί η βελανιδιά στη Τζιά. Η εξαγωγή ελαίου από το βελανίδι είναι εφικτή. Η ανακάλυψη από εμάς μιας μεθόδου που ξεπικρίζει το βελανίδι δίχως σπατάλη νερού, ανοίγει το δρόμο για την παρασκευή υψηλά πρωτεϊνούχου αλεύρου, ζωοτροφών καθώς και καλλυντικών» λέει.

Μέχρι τη δεκαετία του '60, η βελανιδιά αποτελούσε για την Κέα μια σημαντική πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους της. Κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο μάζευαν την βελανιδόκουπα, που ονομαζόταν «χαμάδα». Χιλιάδες τόνοι παράγονταν κάθε χρόνο και εξάγονταν στα διάφορα βυρσοδεψεία (Σάμου, Μυτιλήνης κ.ά.), μέχρι που αντικαταστάθηκε από άλλες χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στην επεξεργασία των δερμάτων. Έτσι σταμάτησε το μάζεμά του καρπού της βελανιδιάς, αλλά και η βυρσοδεψία στην Ελλάδα εγκαταλείφθηκε. Το άλλοτε πολύτιμο και κραταιό δέντρο υπέστη κυριολεκτικά διωγμό από την υλοτόμηση ή την πολεοδόμηση περιοχών.

«Από ζωντανές πρόσφατες μνήμες, συνάγουμε το συμπέρασμα ότι σε δύσκολους και μη καιρούς, το βελανίδι στη Τζιά  χρησίμευε και σαν ανθρώπινη τροφή» λέει η Μάρσι Μέιγιερ και συνεχίζει. «Ελπίζουμε ότι η πρωτοβουλία για την αξιοποίηση της βελανιδιάς θα αναδείξει την μοναδική ταυτότητα του νησιού με πολλαπλά οφέλη (περιηγητικός τουρισμός κλπ) αλλά θα συμβάλλει στη διατήρηση του φυσικού τοπίου δίνοντας αξία στα ίδια τα δέντρα και κίνητρα στους αγρότες που έχουν εκτάσεις με βελανιδιές».

ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ


Η προσπάθειά της Μάρσι Μέιγιερ και του συζύγου της Κωστή Μαρούλη συνεχίζεται. Να σημειώσουμε ότι τα βελανίδια περιέχουν υψηλά ποσοστά πρωτεϊνών, ποτάσιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, καθώς και βιταμίνη Β6Σ.

Για να βρουν τα χρήματα του φιλόδοξου σχεδίου τους η Marcie και ο Κωστής στράφηκαν στην κοινωνική πλατφόρμα www.kickstarter.com. «Όσοι βοηθήσουν στην χρηματοδότηση προαγοράζουν προϊόντα που αναλογούν στη χρηματική τους συμβολή» εξηγούν.

«Εμείς έχουμε μια μικρή μονάδα αγροτουρισμού έναν ξενώνα όπου παράγουμε και μερικά προϊόντα όπως κρασί, λάδι, μαρμελάδες τουρσιά και ΤΩΡΑ ξεκινάμε να εντάξουμε το άλευρο βελανιδιού στη παραγωγή μας. Πέρυσι κάναμε περίπου 100 κιλά βελανιδάλευρο. Το μεγαλύτερο μέρος του χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή μπισκότων από βελανίδι που έγιναν ανάρπαστα».

Στις επόμενες κινήσεις τους στοχεύουν στην επέκταση αυτής της δραστηριότητας και του προϊόντος. Επίσης, σχεδιάζουν από τώρα μια εκδήλωση: «κάτι σαν Φεστιβάλ Βελανιδιού, στις 27 Οκτώβριου 2013, με μουσική, προϊόντα από βελανίδι, και πληροφοριακό υλικό. Όποιος θέλει θα μπορεί να έρθει στη Τζια και αυθημερόν για να ζήσει από κοντά το μοναδικό τοπίο και να γευτεί τα προϊόντα της γης μας».

|ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ - ΚΟΛΙΟΤΑΣΗ

 

Η ΕΨΑ συνεχίζοντας την παράδοσή της στην καινοτομία δημιουργεί σε συνεργασία με την Μ5 το πρώτο ελληνικό γλυκαντικό σε υγρή μορφή με βάση τη στέβια. Πρόκειται για το λάϊτ drops. Χάρη στο λάϊτ drops, το ρόφημα με λίγες θερμίδες δεν είναι πλέον συμβιβασμός είναι απόλαυση.

Το λάϊτ drops με το εκχύλισμα του φυτού στέβια και το βιολογικό σιρόπι ρυζιού και αγαύης έρχεται για να αλλάξει τον τρόπο που απολαμβάνουμε τα κρύα ή ζεστά ροφήματά μας. Τέσσερις (4) σταγόνες του αντιστοιχούν σε ένα κουταλάκι ζάχαρης και μισή θερμίδα τη στιγμή που ένα κουταλάκι ζάχαρη φέρει 20-25 θερμίδες. Η συσκευασία των 30ml αντιστοιχεί σε 750 gr ζάχαρης, δηλαδή 150 κουταλιές ζάχαρης. Χάρη στη μοναδική σύνθεση του λάϊτ drops μπορούμε πλέον να απολαμβάνουμε τα ροφήματα με σχεδόν μηδενική θερμιδική επιβάρυνση και χωρίς αλλοίωση της γεύσης.

Το προϊόν αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Μ5, εταιρεία που με σύμμαχο την τεχνογνωσία έχει ως βασική πολιτική την παραγωγή καινοτόμων ελληνικών προϊόντων.

Το λάϊτ drops βρίσκεται ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ και επιλεγμένων σημείων πώλησης. Χάρη στη μικρή του συσκευασία μας επιτρέπει να το έχουμε πάντα μαζί μας και να απολαμβάνουμε τα αγαπημένα μας ροφήματα χωρίς τύψεις οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

|ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ ΚΟΛΙΟΤΑΣΗ

 

Με παράδοση 100 ετών φέτος η εταιρεία Αλάτι Δαδακαρίδη ΑΕ είναι από τις πλέον ακμάζουσες στην εγχώρια βιομηχανία και μια από τις κορυφαίες στο χώρο της στα Βαλκάνια, με διαρκώς ανοδική πορεία από τη χρονιά της ίδρυσής της από τον Κωνσταντίνο Δαδακαρίδη, το 1912, στα Λαδάδικα Θεσσαλονίκης.

Εξειδικευμένη στην επεξεργασία και εμπορία αλατιού, μεταφέρει τη γνώση του προϊόντος από γενιά σε γενιά, εξελισσόμενη παράλληλα με την ανάπτυξη της τεχνογνωσίας στον τομέα. Οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της που καλύπτουν έκταση 24.000τμ και ο μηχανολογικός εξοπλισμός τελευταίας τεχνολογίας τριών σταδίων συμβάλλουν ώστε η δυναμικότητα της εταιρείας να αγγίζει τους 100.000 τόνους ετησίως, κατέχοντας το 40-50% της εγχώριας αγοράς βιομηχανικού άλατος και αξιόλογου μεριδίου στις αγορές των Βαλκανίων και χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση και την άριστη ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών της, η Αλάτι Δαδακαρίδη ΑΕ έχει διασφαλιστεί με το σύστημα διαχείρισης ποιότητας ISO 9000:2001, από το 2002. Στις δραστηριότητές της περιλαμβάνεται η παραγωγή και διάθεση άλατος για βιομηχανίες και εργαστήρια τροφίμων (αρτοποιία, παραγωγή τουρσί, ελιάς, αλίπαστων, αλλαντικών, ξηρών καρπών, κονσερβοποίηση, επεξεργασία κρεάτων και εντέρων, υγιεινή διατροφή), πτηνοτροφία, ζωοτροφές, βαφεία φινιριστίρια ρούχων, αποσκλήρυνση νερού, βυρσοδεψία, εκχιονισμό δρόμων, βιομηχανίες άλατος για περαιτέρω επεξεργασία, χημικά, λιπάσματα, επεξεργασία νερού σε ξενοδοχεία, νοσοκομεία κ.λπ, παραγωγή σαπουνιών και απορρυπαντικών, επεξεργασία χάρτου, φαρμακευτικές και καλλυντικές εφαρμογές κ.α.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο Κωνσταντίνος Δαδακαρίδης ξεκίνησε να εμπορεύεται ακατέργαστο αλάτι από το κατάστημά του στην οδό Αιγύπτου 22, το οποίο υπάρχει ακόμα και σήμερα. Γρήγορα δημιούργησε ένα φούρνο και επέκτεινε τις δραστηριότητές του προμηθεύοντας με ψημένο αλάτι παντοπωλεία και καταστήματα αποικιακών. Από το 1925 η επιχείρηση εξελίσσεται με την προμήθεια πετρόμυλου για το άλεσμα του αλατιού και την περαιτέρω επεξεργασία του, ενώ το 1940 μηχανοποιείται, παράγοντας και συσκευάζοντας πλέον μαγειρικό αλάτι. Το 1953, με το θάνατο του Κωνσταντίνου Δαδακαρίδη, τα ηνία αναλαμβάνει ο γιός του Αργύριος, δεξί χέρι του πατέρα του από το 1930, ο οποίος λανσάρει το «Μακεδονικό Άλας», με το περίφημο πλέον σκίτσο του τσολιά με την τρομπέτα στον Λευκό Πύργο, και δημιουργεί ένα πιο σύγχρονο εργαστήριο στον Εύοσμο, το 1958. Το 1963 επικεφαλής αναλαμβάνει ο γιος του, Θεμιστοκλής, που το 1976, στρεφόμενος πλέον αποκλειστικά στην παραγωγή βιομηχανικού άλατος, μεταφέρει την εταιρεία στη βιομηχανική περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης, και το 1978 στον Λαγκαδά. Το 1998 αλλάζει και η επωνυμία της, και από «Υιοί Αργυρίου Δαδακαρίδη ΟΕ» μετονομάζεται σε «Αλάτι Δαδακαρίδη ΑΕ», σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας της εποχής.

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ  
Με την Ελευθερία Δαδακαρίδου, κόρη του Θεμιστοκλή, να συμμετέχει σε διοικητική θέση στην οικογενειακή επιχείρηση από το 1992, η εταιρεία αναπτύσσει νέες συνεργασίες στο εξωτερικό. Το 2000 στρέφεται και σε άλλα είδη άλατος (ορυκτό και ανακρυσταλλωμένο), φέρνοντας μια σειρά πρωτοποριακών προϊόντων τα οποία αντιπροσωπεύει αποκλειστικά στην Ελλάδα.
Tο 2005 ιδρύει τη θυγατρική Salt–Sugar–Spices με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία gourmet προϊόντων. Όπως αναφέρει η Ελευθερία Δαδακαρίδου στην αρχή η θυγατρική διανέμει3 ομάδες προϊόντων: προϊόντα γαστρονομίας, δηλαδη αλάτια απο διάφορα μέρη του κόσμου, πχ μαύρες και κόκκινες πέρλες άλατος Χαβάης, καπνιστό, ροζ Ιμαλαϊών, λευκό της ερήμου Καλαχάρι, μπλε Περσίας αλλά και μια μεγάλη γκάμα αρωματισμένων αλατιών που προσδίδουν άλλη διάσταση στη καθημερινή κουζίνα, αλλά και πρωτιμώνται από έγκριτους σεφ σε όλο τον κόσμο.

Συν το χρόνο η γκάμα εμπλουτίστηκε και με άλλα είδη ιδιαίτερων τροφίμων, όπως αρωματική ζάχαρη και κακάο, πατέ κ.τλ, κατέχοντας πια σήμερα επώνυμες αποκλειστικότητες. Προϊόντα τα οποία διατίθενται αποκλειστικά στην Ελλάδα και την Κύπρο.