facebook
twitter
Το cloud «λύνει τα χέρια» των επιχειρήσεων


Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2017

Κάποιες επιχειρήσεις κάνουν τα πράγματα να συμβούν. Άλλες παρακολουθούν αυτά που συμβαίνουν και κάποιες άλλες αναρωτιούνται τι ακριβώς συνέβη. Στον κόσμο των επιχειρήσεων ένα από τα «κλειδιά» που οδηγούν στην ανάπτυξη είναι (και) η εξυπηρέτηση πελατών: Όσο καινοτόμα και αποτελεσματική είναι, τόσο μεγαλύτερο το όφελος της επιχείρησης, η οποία όχι μόνο επιβιώνει εν καιρώ κρίσης, αλλά ενισχύει την αξία της στην αγορά. Οι επιχειρήσεις που το έχουν κατανοήσει αυτό ψάχνουν διαρκώς τρόπους να εξελιχθούν, εμπιστεύονται τις πρωτοποριακές υπηρεσίες που προσφέρει η τεχνολογία και αποτελούν παράδειγμα για τις υπόλοιπες. Στην εποχή της ψηφιακής πραγματικότητας άλλωστε δεν γίνεται μια εταιρεία να μην ενδιαφερθεί για τις ευκολίες που παρέχει η τεχνολογία και να επενδύσει σε αυτή. 

Σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, μια από τα στρατηγικές που οδηγεί διευκολύνει τις επιχειρήσεις να εξελιχθούν είναι το cloud, το οποίο κερδίζει όλο και περισσότερο μερίδιο της αγοράς. Πρόκειται για την ηλεκτρονική οργάνωση της εταιρείας που ανεβάζει την επιχείρηση στα… σύννεφα και λύνει τα χέρια κάθε επαγγελματία. Ο πελάτης της επιχείρησης συνδέεται με αυτή οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος γλιτώνοντας χρόνο και αναμονή. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπηρεσία Vodafone ONe Net, που αξιοποιεί το cloud και προσφέρει στις επιχειρήσεις υπηρεσίες προηγμένου τηλεφωνικού κέντρου για την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Πιο συγκεκριμένα, με το Vodafone One Net οι κλήσεις των πελατών δρομολογούνται στον κατάλληλο άνθρωπο, ακόμα κι όταν δεν βρίσκεται στο γραφείο.

Οι πελάτες μέσω ενός ηχογραφημένου μηνύματος μπορούν να επιλέξουν άμεσα και γρήγορα το τμήμα με το οποίο θέλουν να συνδεθούν, χωρίς καμία αναμονή. Αυτό φυσικά βελτιώνει και την ποιότητα δουλειάς των υπαλλήλων, καθώς χωρίς καθυστέρηση μειώνεται και η ζημία για την επιχείρηση. 

Μέσω του Vodafone One net, η κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρo με χαμηλό μηνιαίο πάγιο, χωρίς αρχική επένδυση και κόστος συντήρησης εξοπλισμού αφού όλη η υπηρεσία βρίσκεται στο Cloud. 

Μία από τις επιχειρήσεις που έβαλε στην καθημερινότητά της το Vodafone One Net και είδε τα πράγματα να αλλάζουν προς το καλύτερο είναι η GSS International.

Ο τζίρος της διαφημιστικής δαπάνης στα κοινωνικά μέσα (social media) σχεδόν θα φθάσει τον διαφημιστικό τζίρο στις εφημερίδες το 2019 και από το 2020 θα τον ξεπεράσει, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διαφημιστικής εταιρείας Zenith Optimedia, μέλους του γιαλλικού ομίλου Publicis.

Η αιτία γι' αυτό είναι ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ενημερώνονται πλέον για το τι συμβαίνει στον κόσμο μέσω του Facebook και των άλλων κοινωνικών μέσων, συχνά αποκτώντας πρόσβαση στις ειδήσεις από τις κινητές συσκευές τους.

Η Zenith προβλέπει ότι η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη στα κοινωνικά μέσα θα αυξηθεί κατά 72% από 29 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016 σε 50 δισ. δολάρια το 2019. Έτσι, θα αποτελεί το ένα πέμπτο (20%) της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο το 2019 έναντι μεριδίου 16% το 2016.

Η διαφήμιση τα social media αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 20% και, φθάνοντας τα 50,2 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2019, θα είναι μόλις 1% μικρότερη από τη διαφήμιση στις εφημερίδες (50,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019).

Από το 2020, προβλέπεται ότι οι διαφημίσεις στα κοινωνικά μέσα θα ξεπεράσουν -και με διαφορά- τις διαφημίσεις στις εφημερίδες. Σταδιακά όλο και περισσότερες εταιρείες μεταφέρουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους από τα παραδοσιακά μέσα όπως οι εφημερίδες, προς τα κοινωνικά μέσα, όπου οι χρήστες διαβάζουν συχνά πλέον τις ειδήσεις της ημέρας.

Η Zenith προβλέπει ότι η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη θα αυξηθεί κατά 4,4% το 2017, με τον ίδιο ρυθμό που αυξήθηκε το 2016, ενώ για το 2018 και το 2019 προβλέπεται περαιτέρω ετήσια αύξηση με ρυθμό 4,4% και 4,1% αντίστοιχα. Μετά το 2010, η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη εμφανίζει σταθερή ετήσια αύξηση της τάξης του 4% έως 5%.

Οι διαφημίσεις σε μορφή online βίντεο αναπτύσσονται με ταχύ ετήσιο ρυθμό της τάξης του 18% (σχεδόν με το ρυθμό αύξησης της διαφήμισης στα social media) και αναμένεται να φθάσουν τα 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, λίγο περισσότερα από τη ραδιοφωνική διαφήμιση (35 δισ. δολάρια), αλλά ακόμη πολύ λιγότερα -σχεδόν το ένα πέμπτο του τζίρου- σε σχέση με την τηλεοπτική διαφήμιση.

 

H Apple παρουσίασε, στο San Francisco, το νέο iPhone 7, το νέο iPhone 7 Plus και το νέο Apple Watch 2.

Το Bill Gaham Civic Auditorium ήταν κατάμεστο, η παρουσίαση των νέων προϊόντων της Apple ήταν, όπως κάθε χρόνο, πλήρης, με όλα τα φώτα, ωστόσο, να στρέφονται στη ναυαρχίδα της εταιρείας, το iPhone 7.

Tα χαρακτηριστικά του νέου smartphone

Η κάμερα του iPhone 7  έχει αισθητήρα 12MP 60% πιο γρήγορο με διάφραγμα 1.8f, ενώ τo iPhone 7 Plus έχει 2 κάμερες 12MP! Μία με φακό ευρυγώνιο 28mm και μία με τηλεφακό 56mm για να μπορεί η συσκευή να έχει οπτικό ζουμ!

Η Apple επεσήμανε ότι η κάμερα του iPhone δεν θα αντικαταστήσει τις DSLR, ωστόσο τόνισε ότι είναι η καλύτερη κάμερα που έχουν φτιάξει μέχρι σήμερα για το iPhone.


 

Το έχουμε ακούσει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, αλλά φαίνεται ότι σήμερα κατέληξαν επιτέλους σε μια ημερομηνία εφαρμογής της απόφασης για οριστική κατάργηση του roaming στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αυτή είναι η 15η Ιουνίου 2017.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι χρεώσεις roaming θα οριστούν στα €0.05 / λεπτό για εξερχόμενες κλήσεις, €0.02 για γραπτά μηνύματα και €0.05 / MB δεδομένων από τις 30 Απριλίου 2016, ενώ αργότερα θα οριστεί η τιμή για τις εισερχόμενες κλήσεις όταν ο χρήστης βρίσκεται στο εξωτερικό.

Οι προαναφερθείσες τιμές θα ισχύσουν μέχρι τις 15 Ιουνίου 2017 και στη συνέχεια θα είναι παράνομο για οποιαδήποτε εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιών να χρεώνει τους χρήστες περισσότερο απ’ ό,τι ορίζει το συμβόλαιο για την χώρα τους.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι σήμερα ψηφίστηκε νέος νόμος για την κατοχύρωση και ενίσχυση του δικαιώματος για Internet “ανοικτό και ίσο για όλους”, ωστόσο, έμειναν ανοικτά διάφορα “παραθυράκια” που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι πάροχοι τόσο για τον αποκλεισμό υλικού (π.χ. torrents), όσο και για την πώληση “γρήγορων γραμμών” σε συγκεκριμένους συνεργάτες.

Για παράδειγμα, σκεφτείτε ότι κάποιος πάροχος έρχεται σε συμφωνία με την Apple για την υπηρεσία Apple Music. Θα μπορούσε να μισθώσει “γρήγορη” γραμμή Internet για την εξυπηρέτηση των αναγκών της, κάτι που θα ήταν ξεκάθαρα εις βάρος των άλλων μουσικών υπηρεσιών.

Εκ πρώτης όψεως οι παραπάνω νομοθεσίες φαίνονται δίκαιες, αλλά ήδη εκφράζονται ανησυχίες για τη μεν πρώτη (roaming) ότι δεν θα εφαρμοστεί στο ακέραιο και για τη δεύτερη ότι θα οδηγήσει τελικά στον αντίθετο δρόμο, αυτόν του πλήρως ελεγχόμενου Διαδικτύου.

 

Οι μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις μπορεί να οδηγήσουν τους περισσότερους ανθρώπους στην «φτώχεια», προειδοποίησε ο διάσημος Βρετανός θεωρητικός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία ευθύνεται, εν μέρει, για την αύξηση της εισοδηματικής ανισότητας.

«Ο καθένας μπορεί να απολαύσει μια πολυτελή ζωή εάν ο πλούτος που προέρχεται από τις μηχανές διαμοιράζεται, αλλιώς οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανόν καταλήξουν οικτρά φτωχοί εάν οι ιδιοκτήτες των μηχανών συσπειρωθούν ενάντια στην αναδιανομή του πλούτου», έγραψε την περασμένη εβδομάδα ο Χόκινγκ σε ανάρτησή του στην ιστοσελίδα Reddit.

«Μέχρι στιγμής, οι τάσεις φαίνεται πως κλίνουν προς την δεύτερη επιλογή, με την τεχνολογία να οδηγεί σε αυξανόμενη ανισότητα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Συνέχισε λέγοντας ότι η ουσία αυτής της υπόθεσης έγκειται στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διανομή του πλούτου μεταξύ των πλουσίων και των φτωχών, αναφέρει σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNN.

Από την πλευρά της η τεχνολογική κοινότητα έσπευσε να ανταποδώσει τα πυρά. Συγκεκριμένα, ο Μαρκ 'Αντρισεν, επιτυχημένος επιχειρηματίας και εκπρόσωπος της Σίλικον Βάλεϊ (περιοχή στο Σαν Φρανσίσκο όπου εδρεύουν υψηλής τεχνολογίας επιχειρήσεις) δήλωσε μέσω ανάρτησής του ότι ο Χόκινγκ χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένη ρητορική.

«Για εκατοντάδες χρόνια, οι άνθρωποι που ισχυρίζονταν ότι οι μηχανές συμβάλουν στη μείωση των θέσεων εργασίας φαίνονταν ανόητοι. Αλλά εγώ θα είμαι διαφορετικός», έγραψε ο 'Αντρισεν. Συνέχισε προτείνοντας ότι κάποιος ίσως θα πρέπει να αγοράσει έναν οδηγό οικονομίας για αρχάριους στον Χόκινγκ!

Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά του το CNN, η συζήτηση αυτή αποτελεί καυτό θέμα μεταξύ των οικονομολόγων στη Σίλικον Βάλεϊ, όπου η αύξηση του πλούτου των νέων εργαζομένων τεχνολογίας έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις μειονοτικές κοινότητες του Σαν Φρανσίσκο, οι οποίες ως επί τω πλείστον απαρτίζονται από ανθρώπους χαμηλού εισοδήματος.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η θέση του Χόκινγκ σε αυτό το ζήτημα είναι πιο ορθή σε σχέση με αυτή του 'Αντρισεν.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του CNN, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τεχνολογία έχει οδηγήσει την οικονομική ανάπτυξη τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε άλλες χώρες του κόσμου. Και αυτό, γιατί πολλές χώρες προσπαθούν να αντιγράψουν την «έννοια» της Σίλικον Βάλεϊ στις δικές τους περιοχές. Ωστόσο, ενώ η «πίτα» αυξάνεται, δεν παίρνουν όλοι μεγαλύτερο κομμάτι.

«Η δική μου ερμηνεία των δεδομένων είναι ότι η τεχνολογία αποτελεί τη βασική κινητήρια δύναμη στην πρόσφατη αύξηση της ανισότητας. Είναι ο κύριος παράγοντας», δήλωσε στην ιστοσελίδα Technology Review ο Έρικ Μπρίντζολφσον, καθηγητής του MIT (Massachusetts Institute of Technology).