facebook
twitter
Σκέψεις για τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο


Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2017

Σχεδιασμοί που ενδεχομένως αλλάξουν ριζικά το τοπίο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κυοφορούνται στην Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία.

Οπως ανέφερε σε συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ο επικεφαλής της επιτροπής κ. Αντ. Λιάκος ένα από τα σενάρια είναι η απελευθέρωση από τις εξετάσεις για τα Τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση από τους υποψηφίους ενδεχόμενο που είχε ήδη δημοσιοποιήσει με πτρωτοσέλιδο δημοσιεύμά του το Εθνος

Σύμφωνα με την ίδια συνέντευξη στην Αυγή της Κυριακής, μία άλλη σκέψη είναι να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα.

Το σχήμα 4 +2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων.

Ο κ. Λιάκος ανέφερε στη συνέντευξή του στην ΑΥΓΗ ότι η παρέμβαση στο εξεταστικό σύστημα είναι εκ των ουκ άνευ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θα ανακουφίσει τις οικογένειες ως προς τα έξοδα για φροντιστήρια και θα σταματήσεις τις μετεγγραφές οι οποίες ερημώνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια και δημιουργούν συνωστισμό στα κεντρικά.

Ο κ. Λιάκος μίλησε για τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στην Παιδεία και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

«Οι εξετάσεις καταστρέφουν το Λύκειο, "λυκειοποιούν" το γυμνάσιο και μεταφέρουν την πίεση των εξετάσεων στο Δημοτικό γιγαντώνοντας και επεκτείνοντας την παραπαιδεία. Κόβουν κάθε χρόνο δύο μήνες από τη σχολική χρονιά. Από την στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις παραλύει η μέση εκπαίδευση», υποστήριξε ο κ. Λιάκος.

Στην ερώτηση "πως σκοπεύετε να παρέμβετε για να αλλάξει αυτή η κατάσταση" απάντά: “Το σενάριο, η υπόθεση εργασίας γιατί δεν υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση ακόμη - με το οποίο εργάζεται η επιτροπή διαλόγου, αποσκοπεί στη μελέτη της δυνατότητας σταδιακής απελευθέρωσης των λιγότερα ζητούμενων τμημάτων από τις εξετάσεις. Επειδή το σύστημα των εξετάσεων παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης ως αντικείμενο και αμερόληπτο σε πρώτο στάδιο δεν χρειάζεται να ανατραπεί. Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οιυποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων και International Baccalaureate (ΙΒ) προτείνει η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, που συνεδρίασε υπό την προεδρία Αντώνη Λιάκου.

Ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία ξεκίνησε τελικά στη Δράμα, μετά από σειρά ματαιώσεων στην Αθήνα από ομάδα εκπαιδευτικών και φοιτητών. Έτσι, η ομάδα εργασίας αναμένεται τώρα να εξετάσει μοντέλα εκπαίδευσης που θα περιλαμβάνουν δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών. Η επιτροπή αναφέρει ότι η σταδιακή αποσύνδεση της εκπαίδευσης στο ΓΕΛ από τις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις «κρίνεται απολύτως αναγκαία» και προτείνει ότι για τμήματα υψηλής ζήτησης μπορεί να εξεταστεί αν η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ μπορούν να αποτελέσουν κριτήρια εισαγωγής

Η δημιουργία προγράμματος IB, που θα άνοιγε το δρόμο για σπουδές στο εξωτερικό και σε μαθητές που δεν φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, δημιουργεί μια σειρά ερωτημάτων, θα ήταν μια μεγάλη τομή για τα δημόσια σχολεία αλλά δημιουργεί και μια σειρά από ερωτήματα.

Το πρόγραμμα αυτό θα απαιτούσε το στήσιμο μιας παράλληλης εκπαιδευτικής δομής, με διαφορετικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διαφορετική ύλη (curriculum) –κάτι που θα απαιτούσε και επιπλέον οικονομικούς πόρους.

«Μπλόκο» στο διάλογο και στη Θεσσαλονίκη

Εισαγωγή σε ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και Ι.B. στα δημόσια

Νέο «μπλόκο» στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία έβαλαν ομάδες διαδηλωτών και στη Θεσσαλονίκη. Περίπου 400 εκπαιδευτικοί και φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, όπου είχε προγραμματιστεί για τις 12:00 η συζήτηση, και παρεμπόδισαν τη διεξαγωγή της.ethnos

 

 

 

 

Θα  υπάρξουν νέες προσλήψεις έως την ερχόμενη εβδομάδα για την κάλυψη των κενών στα σχολεία ειδικής αγωγής επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης ο οποίος βρέθηκε σήμερα κοντά στους μαθητές με αναπηρία, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, με αφορμή την 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Ο κ.Φίλης  επισκέφθηκε το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης Αγίου Δημητρίου και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Τόνισε τη σημασία που δίνει το υπουργείο στο σχολικό αθλητισμό και σε όσα αυτός μπορεί να προσφέρει. Επίσης τόνισε τη σημασία που έχει η ισότιμη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία στο σχολικό αθλητισμό, τόσο για την ισόρροπη προσωπική τους ανάπτυξη, όσο και για την αποδοχή της διαφορετικότητας και την κατάρριψη στερεοτύπων, ακόμη και ρατσιστικών εκδηλώσεων και διαχωρισμών, συμβάλλοντας έτσι στη μετεξέλιξη των σημερινών μαθητών και μαθητριών στους αυριανούς ενεργούς δημοκρατικούς πολίτες.

Ο κ. Φίλης επισκέφθηκε στη συνέχεια το Κλειστό Γυμναστήριο Ιλισίων, στο οποίο διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, από την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ειδική εκδήλωση γνωριμίας και συμμετοχής στα Παραολυμπιακά Αθλήματα για τα σχολεία της περιοχής. Ο κ. Φίλης στις επαφές του τόνισε:

« Θέλουμε να αναδείξουμε τη μεγάλη σημασία που δίνουμε στην άθληση και τα σημαντικά στοιχεία Παιδείας που αυτή μπορεί να προσφέρει. Η συμμετοχή και η προσπάθεια, η βιωματική ανάδειξη του "ευ αγωνίζεσθαι", η συνεργασία στην ομαδική προσπάθεια, αλλά και η θετική επίδραση που έχει η άθληση στην υγεία και τη ζωή μας, είναι τα στοιχεία που ο ελληνικός σχολικός αθλητισμός αναδεικνύει με τις διοργανώσεις του τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.

 

 

 

Ο τρόπος επιλογής αναπληρωτών  καθηγητών με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα για τα Πρότυπα και Πειραματικά ορίστηκε με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.Βασική προϋπόθεση είναι να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. .Αναφορικά με τα υπόλοιπα προσόντα που αποτιμώνται για την πρόσληψη των αναπληρωτών αναφέρονται ενδεικτικά τα εξής:Σπουδές έως 20 μόρια. Το διδακτορικό δίπλωμα αποτιμάται με 9 μόρια, το μεταπτυχιακό με 4, το δεύτερο πτυχίο με 2 , πιστοποίηση γλωσσομάθειας 2,5 κ.λ.π.Διδακτική εμπειρία – προϋπηρεσία έως 10 μόρια.

Το κάθε σχολείο εκδίδει αυτές τις ημέρες ξεχωριστά πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πρόσληψη αναπληρωτών η οποία δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα depps.minedu.gov.gr. Στο πλαίσιο αυτό, ζητείται από τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς που έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση στον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. να υποβάλουν αίτηση σε συγκεκριμένη προθεσμία επισυνάπτοντας απαραιτήτως και τα παρακάτω δικαιολογητικά: (i) τίτλους σπουδών (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, πιστοποιητικά επιμόρφωσης/μετεκπαίδευσης κ.λ.π.) (ii) πιστοποιητικά απόδειξης γλωσσομάθειας (iii) πιστοποιητικά χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ Α΄ και Β΄ επιπέδου (iv) βεβαιώσεις διδακτικής εμπειρίας/προϋπηρεσία.Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να υποβάλει αίτηση υποψηφιότητας κατ' ανώτατο όριο για πέντε θέσεις σε Πρότυπα ή Πειραματικά Σχολεία, που έχουν εκδώσει σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.ethnos.gr

 

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις βάσεις για την εισαγωγή 68.345 υποψηφίων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ,βάζοντας τέλος στην αγωνία τους. Μια νέα αρχή για κάθε απόφοιτο Λυκείου , ειτε μπήκε ,είτε οχι σε κάποια σχολή.Οι βάσεις  συγκριτικά με πέρυσι είναι πτωτικές, με αρκετές σχολές της περιφέρειας να έχουν βάση εισαγωγής πολύ χαμηλότερη φέτος.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας, http://results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο - Όνομα -Πατρώνυμο - Μητρώνυμο).
Τα αποτελέσματα έχουν σταλεί ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εκτυπωθούν οι ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους.